Sider

26 juli 2013

Iced tea lemonad

De fleste af jer kender nok den store kaffekæde Starbucks. Mange af jer har nok også været på en, og måske har nogle af jer prøvet en iced tea lemonade? Det har jeg i hvert fald, og jeg er vild med det! Jeg smagte det i USA sidste sommer, og faldt fuldstændig for den med passionsfrugt, og det endte med, at det var det jeg bestilte hver gang.
Efter jeg kom hjem, har jeg prøvet at "genskabe" det, og da jeg ikke havde noget passiontea, brugte jeg hibiscusthe med chili, og det er faktisk og rigtig godt!


1 kande - ca. 4 kopperICED HIBISCUS/CHILI TEA LEMONADE
4 små håndfulde hibiscusblomter
¹/₂ tsk chili
¹/₂ dl sukker
Hibiscusblomster og chili puttes i en thekande og den fyldes med kogende vand. Theen skal trække i ca. 10 minutter, og derefter smages den til med ca. ¹/₂ dl sukker(alt efter hvor sød du vil have den). Theen stilles i køleskabet til den er kold og kan derefter serveres med lidt isterninger.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar